Antonín Kanta
Od počátku tvorby se věnoval reportážní fotografii, ale postupně zjišťoval, že jeho tvorba se musí ubírat jiným směrem. Stále častěji se objevovalo užívání geometrie vedle aktů a abstraktní fotografie. Ve fotografii se objevují různé struktury, velké detaily na pokraji makrofotografie. Užívá toho nejbližšího a nejobyčejnějšího materiálu, s kterým každý přichází do styku. V současné době jsou fotografie upravovány v počítači. Antonín Kanta se vedle fotografie věnuje hlavně kresbě, koláži i grafice.
Na základě těchto výtvarných médií Jiří Valoch uspořádal Antonínu Kantovi několik výstav. Do katalogu mj. napsal: „ Kromě fotografií vznikají velice originální díla v jiných tradičně vzato ryze výtvarných médiích — koláž, kresba. A opět zde klidně střídá jednotlivé jazyky umění, tradiční i méně tradiční. Někdy přece jenom vidíme, jak je mu hodně blízký jazyk geometrie, ale opět svobodně užívaný. V takové situaci mu pak samozřejmě zbývá, v každé podobě objevit svou vlastní artikulaci".
Josef Chalupa napsal do katalogu zaměřeného na kresbu: „Když přehlédneme celou dosavadní Kantovu tvorbu včetně fotografické, která je její nedílnou součástí, uvědomíme si vzácnou kontinuitu, jejímž výraznými znaky jsou vedle nevyčerpatelné kreativity především hravost, radost z tvůrčí činnosti a neustálé hledání a objevování nových postupů a variování tématiky i postupů již použitých s úsilím jejich důsledného vytěžení a vždy precizní řemeslné zpracování.
Od samého počátku je snad díky prvotnímu využití fotografického přístroje Kantova tvorba prolnuta světlem, jehož vlivem vyvolává při recepci přirozenou nediktovanou radost a pocity optimismu. Kantův obdiv k přírodě a lidskému bytí je vyjádřen jak ve fotografických cyklech, tak v abstraktních kresbách. Léty získaná moudrost a nahlížení problémů z nadhledu a odstupu se projevily vnitřním zduchověním tvorby".
Jan Kapusta napsal: kreslil příležitostně tuší pomocí rýsovacích potřeb více či méně složité obrazce a struktury, ale naplno a nejčastěji geometricky od roku 2016. Velmi případně nazval početný cyklus Geometrie v mysli mé (2019); výstižně jím vyjádřil, k čemu jeho mysl po léta tenduje, co ji zaměstnává a jak se lze bez narativnosti a formálního „balastu" čistě vyjádřit. S podivuhodnou představivostí, neuvěřitelně precizní rýsovanou kresbou přehledných i složitých geometrických sfér, vizualizuje abstraktní pojmy a myšlenky. Kreslí černobíle i barevně klasickým ocelovým násadkovým perem tuší, nebo japonským pigmentovým či archivním inkoustem.
Účast na výstavách:
Antonín Kanta uspořádal více jak 56 samostatných výstav v galeriích v České republice. Zúčastnil se více jak 108 kolektivních výstav v České republice a 11 kolektivních výstav v zahraničí — Dánsko, Polsko, Portugalsko, Slovensko, Litva. Rakousko
Zastoupení ve sbírkách:
Moravská galerie v Brně, Galerie výtvarných umění v Havlíčkově Brodě, Národní muzeum fotografie v Jindřichově Hradci, Galerie umělecké fotografie v Moravské Třebové, Galerie výtvarných umění v Náchodě, Horácká galerie v Novém Městě na Moravě, Galerie Malovaný dům v Třebíči, MCKV Městská galerie v Týně nad Vltavou, Galerie VEG. v Třebíči V četných soukromých sbírkách v České republice
Účast na sympoziích:
2009 – 2017 Střítež, Výtvarné sympozium (9 ročníků)
2019 a 2022 Týn nad Vltavou, Sympozium drobné grafiky